torsdag den 2. januar 2014

Dagens plan

Kender i det, når man når til den første dag i det nye år, og alt pludselig handler om slankekure?
Jeg mener ikke at jeg har brug for en kur som sådan, men det ville nok være fornuftigt at få lettet sin fede røv, bare en gang i mellem.
Jeg tænker at det måske var fornuftigt bare (for første gang nogensinde) at sige YOLO! Og så bruge i dag på at cykle til toget... En rask lille tur på 20km hjemme fra de gamle.
Jeg ved ikke rigtigt hvordan det vil gå, men jeg kan næsten garanterer at jeg er døden nær inden jeg når frem...
Det ville bare næsten være for fjollet, at det første min nye cykel præsterer, er at ligge og fede den bag i bilen, hele vejen hjem...

Jeg har overvejet om årets nytårs fortsæt skulle være at finde på et seriøst emne at blogge om. Et emne der er aktuelt hver dag, og som ikke er afhængig af om jeg lige har noget jeg skal af med.
Jeg har overvejet at starte med at kommenterer på aktuelle nyheder, eventuelt med fokus på kildekritik.
Eller jeg kunne starte en fitness blog, gøre rede for alle mine dårlige undskyldninger, og så pille dem fra hinanden. Det kunne måske få min røv i gear.
Jeg kunne også begynde at skrive om hvordan jeg (prøver at) får mit mad budget til at hænge sammen. Det ville sikkert være fornuftigt at blive mere bevidst om hvad jeg bruger mine penge på, og så er jeg ikke  elendig i et køkken, det ville sandsynligvis kunne rede nogle enkelte fra pasta al ketchup om ikke andet.
Jeg har også et gartneri projekt der starter senere på året, der måske var værd at skrive om.
Og så er der edX som starter lige om lidt... Det bliver jeg nok nødt til at skrive om.

Måske planen er at jeg laver et status skema, der skal udfyldes hver dag...

Fredag 3. Jan

0820 - Godmorgen!

Dagens plan:

Morgenmad - Ristet brød m. Humus og tomat
Ristet rugbrød m. Grillede grøntsager og æg
OJ

Jeg tænker at jeg lige bliver nødt til at finde ud af hvor koldt der er udenfor, så jeg går mig en tur inden bad

Hvis vejret er tåleligt er planen at prøve en længere tur på cyklen, og forhåbentligt ende ude i nærheden af Boogie.

2030 - I toget

Jeg vil ikke påstå at planen blev overholdt, men noget skete der da..

Efter at planen var lagt, fik jeg lavet noget mad, som i kan se. Grøntsagerne er rester fra dagen før, så de røg en tur på panden, sammen med et æg, og blev varmet igennem. Jeg synes at tomaterne så lidt ensomme ud, så de fik selskab af en skefuld græskar kerner.

Tid ca 5 min.

Derefter kørte jeg en tur på cyklen. Som forventet var jeg klar til at sove resten af dagen bagefter, men i stedet gik jeg en tur med hunden. Hyggeligt nok egentligt.

Projektet med at cykle til toget blev opgivet på halvvejen, da jeg ikke kunne overskue at køre resten i modvind. Men jeg nåede da en tur på i hvert fald 5 km (which is nice).

Nu er jeg så på vej tilbage til den store by. Det har været super at være hos de gamle hen over jul og nytår, men helt ærligt så glæder jeg mig til at komme hjem. Et er at der ikke er så meget at tage stilling til, hele tiden, men det er altså bare mere overskueligt at lægge planer, når den offentlige transport ikke kun kører hver time, og kun til kl 20.

Jeg tænker at planen for i morgen må være at få styr på mit lager af basis ting til madlavning. Tænker at det er et okay emne at starte med, og hvis i dag er til at gå ud fra, så virker det som et emne jeg kan bruge som spark til at få skrevet alt muligt andet.

Planen for resten af dagen bliver at tage til øen efter inspiration, og så hjem til min PC, som jeg har savnet ret voldsomt de sidste par dage. Jeg burde nok få kigget på edX, om ikke andet, så finde ud af hvordan deres linux distro virker, så jeg kan få VB'et den...

Jeg er ret spændt på hvordan det skal lykkes med to uddannelser på samme tid... Det var måske en ide at glemme adressen til 9gag...

Aftensmaden indtil videre har været en omgang af de samme trillede grøntsager (de fungerer også fint kolde) og så et par skipper's pipes fra pakkelegen.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar