lørdag den 4. januar 2014

The happy hooker?

So I wrote this as a response to a Facebook post.
It is my first imprisons of a blog post from another blogger. I'll try to find her blog.
I remember reading a bit more of her writing, and finding her work interesting, but this one post on Facebook got on my nerve.
I think it was presented like a kind of evidence for outlawing  prostitution.
And I didn't really find it qualified.
The story is worth a read though.

Den lykkelige luder
Jeg ved egentligt ikke hvad jeg har af input til debatten
Jeg ved ikke om du kan være lykkelig som prostitueret
Det går jeg ud fra
Men vi er enige om at det skal være et valg
Ikke tvang
Til gengæld vil jeg også sige
Hvis du vælger ja
Fordi det er et godt betalt arbejde
Eller fordi du føler at du er god til det
Eller hvad din grund end er
til at vælge ja
Så må du også leve med det valg
Og så kan du altså ikke komme og klandre
Alle andre for ikke at sige Nej
Forkert
Forbudt
Eller dine kunder for ikke at sige Nej
Forkert
Forbudt
Hvis du sælger
Og det er dit valg
Så er det dit valg
Lev med det
Så må dine købere selv leve med deres valg
Og alle andre må leve med at det et dit valg
Og deres valg
Som du også siger politiet gør
Protect and Serve
Vi beskytter alle dit valg
Og vores
Og dine
Med vores skatter
Og hvis de ikke gør det allerede
Burde de tilbyde dig
Den hjælp du eventuelt må have brug for
Til at håndtere
Dine valg
Og det du ikke kunne kontrollere
Så du om ikke andet kan blive
Den lykkelige sexolog
Allerede der kan jeg se at vi allesammen gør noget
For at du kan blive mere
Jeg tror at mit problem er
Jeg føler at du lægger skyld på andre
For deres valg
I stedet for at tage ansvar
For dine valg
Jeg er ked af at du har oplevet ubehagelige ting
Og at dine valg ikke har fungeret for dig
Men det er ikke alle andres skyld

#14

Ingen kommentarer:

Send en kommentar