fredag den 19. juli 2013

Så rødt

I dag var jeg næsten i mit aller første slagsmål siden jeg flyttede.
Det var ikke noget voldsomt egentligt, men jeg kan ikke lide at slås, så det var nok til at få mit hjerte til at banke.

Det hele startede på et værtshus
så god start lige der
jeg var ude med nogle venner for at få en øl
så det fortsætter meget godt
jeg ved ikke om der gik noget forud
om kiggede forkert på en dame eller en mand
men pludselig var der en gut der skubbede til mig og begyndte at snakke højt
vi diskuterede frem og tilbage
havde jeg gjort det
hvorfor tror han det
og undskyld mange gange det skal aldrig ske igen
men det var ikke nok
han fik hidset sig selv mere og mere op
og pludselig slog han ud efter mig

Her skal jeg så måske lige indskyde, at jeg selv mener at jeg har en nogenlunde forståelse af hvordan selvforsvar fungerer: du holder afstand, taler roligt, holder en hånd I nærheden af ansigtet og den anden længere nede, eventuelt til at holde afstand. Ret mig hvis jeg tager fejl.

jeg trådte tilbage
og stoppede slaget
men da så jeg rødt
du skal ikke slå
frem og oppustet
du skal ikke slå mig er det forstået
hvis du vil slås så gør vi det
men ikke her
udenfor

han tog sine venner og gik
jeg tog min telefon og ringede
1 – 1 – 2
og så satte jeg mig tilbage til min cola
bartenderen havde fået fat på Security
så de havde øje på dem
og da politiet ankom gik vi den anden vej

Jeg kan virkeligt ikke lide at slås.
Hvis folk gerne vil slås så må de gå til boksning eller melde sig til forsvaret.
Så må de steder lære dem kun at slå på folk der har lyst til at slå igen.
Det ville også gøre mig mere tryg, hvis det var en god chance for at den store gut der står til venstre for mig, rent faktisk kan og vil træde til og hjælpe med at få snakket diskussionen ned.

Og store fyre ved tydeligvis allerede hvordan man bruger et træningscenter, så der må være tid til at springe den lektion over og gå direkte til rules of engagement.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar